CHART

Program dla hoteli CHART dzięki swojej niezawodności, uniwersalności i modularnej budowie, znajduje szerokie zastosowanie w hotelach, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, hostelach i sanatoriach. Systemy hotelowe z powodzeniem mogą być stosowane zarówno w małych, jak i dużych obiektach. Pomimo, że program CHART zawiera bogaty pakiet funkcji, charakteryzuje się łatwością obsługi.

chart

Program hotelowy CHART współpracuje z szeroką gamą urządzeń i systemów informatycznych i telekomunikacyjnych, automatyzując i upraszczając codziennie wykonywane zadania. Komunikacja obejmuje między innymi centrale telefoniczne oraz systemy taryfikacyjne, drukarki fiskalne, systemy zamków hotelowych, systemy księgowe i płatnicze. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów przygotowany został moduł rezerwacji internetowych, a dla klientów zainteresowanych współpracą na platformie B2B – system Chartnet.

Moduł RECEPCJA – przeznaczony jest do wspomagania pracy personelu recepcyjnego, działu marketingu oraz kadry zarządzającej hotelu. Z tego miejsca dostępne są wszystkie kluczowe informacje, niezbędne dla poprawnego działania hotelu: bieżący podgląd pokoi, lista meldunków, księga rezerwacji. Kolorowy diagram hotelu umożliwia między innymi podejrzenie bieżącego i planowanego obłożenia, wyszukiwanie rezerwacji wymagających wpłaty zaliczki, dodawanie i przenoszenie rezerwacji oraz meldunków.

Moduł ŻYWIENIE – coraz powszechniejszym standardem staje się oferowanie gościom hotelowym możliwości korzystania z hotelowej restauracji. System Chart umożliwia zarówno planowanie posiłków na etapie rezerwacji, jak i szczegółowe rozliczanie w trakcie pobytu.

Moduł OBCIĄŻENIA I SPRZEDAŻ – Księga Obciążeń pozwala na przeglądanie, zarządzanie i rozliczanie wszelkiego rodzaju należności, wynikających z meldunku: pobytowymi, żywienia, usług dodatkowych. Dzięki połączeniu z modułem Sprzedaży jest wygodnym i elastycznym narzędziem, pozwalającym szybko i sprawnie rozliczyć gościa. Zależnie od konfiguracji systemu, rozliczenie może nastąpić w chwili wymeldowania gościa lub w formie płatności odroczonej.

Moduł ARCHIWUM – ogromna większość czynności, wykonywanych w hotelu, ma charakter powtarzalny. Dotyczy to zarówno wystawiania dokumentów sprzedaży, jak i bezpośredniej obsługi gości. Aby ułatwić użytkownikom pracę z systemem, wprowadzony został szereg słowników, zawierających dane stałe (listy usług, dane firm i gości, itp.). W celu ułatwienia kontroli dodano również słowniki danych archiwalnych (rezerwacji, meldunków, dokumentów, itp.).

Moduł ZESTAWIENIA – narzędzie pozwalające w szybki i łatwy sposób uzyskać pełny obraz hotelu, m.in. odczytać dane o prowadzonych rezerwacjach i meldunkach, utworzyć zestawienia księgowe i sprzedaży, opracować informacje statystyczne o wykorzystaniu obiektu.

Moduł INTERFEJSY – system CHART pozwala nie tylko na gromadzenie i analizę danych wprowadzanych przez użytkowników, ale współpracę z różnego rodzaju systemami i urządzeniami peryferyjnymi: centralami abonenckimi, zamkami elektronicznymi, drukarkami fiskalnymi, systemami FK. Szeroka lista obsługiwanych urządzeń, dostarczanych przez największych producentów, pozwala na łatwą integrację i automatyzację codziennych czynności.

Moduł GASTRO – w przypadku, gdy hotel połączony jest z obiektem gastronomicznym, wyposażonym w oprogramowanie Gastro, możliwe jest współdziałanie zarówno z programem Gastro POS, służącym do obsługi kelnerskiej, jak i jak i programem Gastro Szef, przeznaczonym do zarządzania procesami kalkulacyjno-magazynowymi.

Moduł INTERNET – coraz więcej obiektów o charakterze hotelarskim umieszcza w Internecie własne strony, zawierające opis obiektu bogato ilustrowany zdjęciami oraz cennik usług. Jest to skuteczny sposób na promocję swoich usług, adresowany do biur turystycznych oraz klientów indywidualnych na całym świecie. Co więcej, komunikacja za pośrednictwem sieci umożliwia bezpośrednie rezerwowanie pokoi w hotelu, skutecznie uzupełniając tradycyjne kanały rezerwacji.

Moduł REHABILITACJA – w przypadku obiektów świadczących usługi rehabilitacyjne i zabiegowe równie ważne, co prawidłowe przyjęcie i rozliczenie gościa, jest również prowadzenie dokumentów dotyczących szczegółów jego pobytu, przeprowadzonych zabiegów i formy leczenia. Dla takich właśnie użytkowników stworzony został moduł Rehabilitacji.

Moduł CENTRUM – Na potrzeby rozwiązań sieciowych stworzony został moduł Centrum. Składa się on z dwóch aplikacji: pierwszej- przesyłającej bazy z obiektów do centrali, oraz drugiej- systemu centralnego, odczytującego i udostępniającego pobrane dane.Wysyłka baz odbywa się zgodnie z przyjętym harmonogramem (najczęściej w godzinach nocnych), a zaszyfrowane dane przesyłane są za pomocą protokołu FTP (rozwiązanie to stosować można również jako mechanizm zdalnej, rozproszonej archiwizacji baz).

Moduł ZASOBY – obok rezerwacji pokoi często spotykane są szeroko rozumiane rezerwacje zasobów: sal konferencyjnych, gabinetów odnowy biologicznej, rowerów, itp. Dzięki modułowi możliwe jest prowadzenie rezerwacji takich zasobów oraz ich rozliczanie – jako obciążeń, dopisywanych do konta gości lub w formie faktur, rachunków czy paragonów. Dla rezerwowanych zasobów możliwe jest drukowanie potwierdzeń, które stanowić mogą formę biletu.

System CHART pozwala nie tylko na gromadzenie i analizę danych wprowadzanych przez użytkowników, ale współpracę z różnego rodzaju sobysystemami i urządzeniami peryferyjnymi: centralami abonenckimi, zamkami elektronicznymi, drukarkami fiskalnymi, systemami FK. Szeroka lista obsługiwanych urządzeń, dostarczanych przez największych producentów, pozwala na łatwą integrację i automatyzację codziennych czynności.

Współpraca z centralami hotelowymi umożliwia przede wszystkim sprawną i spójną kontrolę nad połączeniami telefonicznymi. W przypadku większości central System CHART umożliwia odczyt rozmów, odblokowanie dostępu przy zameldowaniu i blokowanie po wymeldowaniu, programowanie usługi budzenia gości hotelowych czy rozliczanie rozmów służbowych. Jedynie w niektórych przypadkach komunikacja z systemem telefonicznym ogranicza się do odczytu przeprowadzonych rozmów. W każdej chwili recepcjonista ma możliwość sprawdzenia i wydruku zestawienia rozmów nierozliczonych oraz rozliczonych dla danego pokoju. Należność może być naliczona w relacji do wszystkich bądź wybranych rozmów za pomocą oddzielnego dokumentu lub doliczona do obciążeń za pobyt. System obsługuje następujące centrale telefoniczne (szczegółowe informacje o obsługiwanych modelach i wersjach oprogramowania tutaj):

  • Slican NCT, CCT i CCA wszystkie funkcje, CMT – taryfikacja
  • Platan Progres40 (od wersji 2.9), Cyfra50, Cyfra200, Alfa, Alfa+, Beta, Delta, Sigma, Optima, Micra (poprzez ustawienie Sigma)
  • Mikrotel – poza CA4
  • Siemens
  • Ericsson
  • Alcatel – niektóre funkcje
  • System taryfikacyjny iTAR – odczyt taryfikacji
  • Micronet – taryfikacja
  • Digitex – taryfikacja
  • centrale obsługiwane przez bufor CONTEC – taryfikacja
  • pozostałe centrale, przesyłające przez port COM dane taryfikacyjne na drukarkę wydruku – taryfikacja

Systemy zamków elektronicznych zastępują w hotelu tradycyjne zamki i klucze, wykorzystując technologię plastikowych kart magnetycznych, kart chipowych bądź zbliżeniowych identyfikatorów (kart, zegarków, breloków). Po wydaniu karty na recepcji, gość nie tylko może otworzyć swój pokój oraz inne pomieszczenia, do których został zaprogramowany dostęp (parking, sauna, etc.), ale również może być łatwo i sprawnie autoryzowany, na przykład w hotelowej restauracji. Lista obsługiwanych systemów zamków obejmuje:

  • Inhova
  • ComSas
  • Lob
  • Nexus
  • Salto
  • Solitaire
  • Tayama
  • TimeLox

Dokumenty wprowadzone w systemie (faktury, paragony) mogą w łatwy sposób zostać przesłane do systemów finansowo – księgowych. Moduł eksportu do systemów księgowych pozwala na komunikację z oprogramowaniem najczęściej spotykanym na rynku:

  • CDN Optima
  • CDN – Księga Handlowa
  • SYMFONIA F-K
  • Rewizor
  • ProFinn
  • Teta
CHART 10 sierpnia 2017

Akceptujemy

Umożliwiamy zakup na raty

Kontakt:

Szczecińska 28A, 76-200 Słupsk
Telefon: (+48) 59 840 09 90
Fax: (+48) 59 841 42 82
Kom: +48 694 491 628 do 32

Punkty sprzedaży:

DARŁOWO

Com-Tel B. Szulc, W. Polskiego 64
Tel: 94 314 60 00

SŁAWNO

HUSQVARNA, Jedności Narodowej 25
Tel: 59 810 44 96